Salam Semua

kebelakangan ni..aku kembali cenderung kepada minat aku masa sekolah dulu, menghasilkan puisi..tak tau la kenapa tiba2 je datang angin nak berkarya balik..mungkin dengan situasi sekarang nih agaknya..di mana kata-kata telus tak boleh dilafazkan..bimbang mencalar hati mana-mana pihak..almaklumlah, orang melaka ni kaya dengan "budi bahasa" nya..jadi aku rasa dengan berpuisi ni baru aku mampu lepaskan apa yang aku rasa sekarang..rasa terkilan, kecewa dengan sikap segelintir orang yang pernah aku pandang tinggi..sikap kawan sebangsa yang mempunyai kekuatan bersuara..tapi hanya mampu sujud menurut kehendak orang lain..dan yang paling mengecewakan..sanggup berpaling tadah dan mengetepikan bangsa sendiri..bukan aku kata aku nih pejuang bangsa yang gah..tapi sekurang-kurangnya aku masih sayangkan Melayu

No comments: