Jalan-jalan Cari Duit Lagi

agak lama aku tak update blog..sedikit bz n malas pun ada gak..kena lak asyik hujan je kat sini..so waktu lapang aku isi dgn menemani katil..haha..last week sekali lagi aku join team Gempak Desa Astro..dan kali nih kitorg ke Kota Bharu, Kelantan..n kali nih kitorg bertiga..aku, Aizal n Pian..gerak dr Cyber naik Viva aku around kol 1 pagi hari Jumaat tuh..1st stop kitorg kat pekan Raub utk beli stok mencekik dlm keta..then kitorg teruskan perjalanan ikut laluan Gua Musang

smpi kat pekan Gua Musang menjelang subuh..stop jap isi minyak..then cari kedai nk sarapan..pagi2 dh cekik nasi dgn lauk sbb takde nasi lemak ke, nasi goreng ke, bihun ke..so bedal je apa yg ada..lepas sarapan kitorg terus gerak ke KB..check in kat hotel Sri Temenggong..dekat ngan Pasar Siti Khadijah..then apa lagi..membuta laa smpi tghr

nih kat pekan Raub..beli stok kat 7e

ptg gi site..walaupun nih event Gempak Desa Astro..tp kali nih takde laa 'desa' sgt sbb wat kat dataran Stadium Sultan Muhammad kat bandar KB tuh..lepas set khemah semua yg siap kol 12 tgh mlm..kitorg gi makan kat Wakaf Che Yeh..ada kedai yg jual pulut durian..Aizal ngan Pian menggila mkn pulut durian tuh..then balik hotel..bantai tido sbb kepenatan..esoknye pagi diorg nih bgn dh..siap lepak bukak pintu bilik hotel..minum kopi sket tepi pintu tuh..haha..dlm kol 8 kitorg gerak gi site..kemas apa yg patut..then sarapan n start laa keje menjaga

kali nih org2 KB beradab sket laa compare ngan kat Batu Pahat hari tuh..menjelang malam diorg pasang lak bola live Kelantan vs Selangor..tutup khemah lebih kurg kol 10 mlm..tp siap kemas segala kol 12 lebih gak..then sekali lg shoot ke Wakaf Che Yeh sbb diorg nk gak cekik pulut durian lagi..lepas mkn pusing2 jap kat situ tp tak beli apa pun..kepala duk pikir katil kat hotel je time tuh..balik tuh terus mandi air panas sket..terus tido sbb esok nk bgn awal

site kat dataran Stadium Sultan Muhammad IV

pagi ahad tuh bgn awal sket..sbb nk ke Rantau Panjang..sblm tuh singgah jap mkn nasi kukus baik punya dekat ngan Dataran Al-Quran..layan cendol pulut tapai sekali..then terus gerak ke Rantau Panjang..smpi sana tatau jalan masuk ke zon bebas cukai tuh..so aku terus je laa..Pian pun kata terus..Aizal yg tgh tido terjaga bila tgk kitorg dh kat imigresen..haha..rupanya salah daa..tuh nak masuk Thailand..patah balik then baru jumpa..lama gak kitorg kat sana..dari hari panas terik smpi laa hujan lebat..hasilnye aku capai jersey home Australia selai, Pian beli jersey Ragbi selai n jersey yg sama ngan aku..Aizal lak beli jersey Fulham away ngan jersey bola hitam New Zealand..pastu cari2 pesanan kawan2 yg kirim baju gak

nasi kukus baik punya..pedas kaw2

cendol pulut tapai sbg pelega kepedasan

pusing sekian lama..capai selai nih je

dari Rantau Panjang terus rushing nak balik Cyber sbb kol 2.30 pg tuh ada Final World Cup..takkan aku nak missed tgk team feveret main kan?..gerak dr Rantau Panjang pun dh nak kol 6..so mmg speeding sepanjang jalan..smpi sedikit lewat..kol 3 pg kitorg smpi kat SK..join tgk bola ngan Kafy, Ira n Han..berbaloi bila team Spain menang hasil jaringan Iniesta..duit masuk, dpt shopping, selamat smpi, Spain menang..what a complete day :p


No comments: