Sembang Ramadhan

puasa tahun nih lain sket dr selalu..kalo dl duk ngan kwn2 kat hostel..bila nk sahur kuar ramai2..bila nk berbuka gi bazaar ramai2..pastu ronda bazaar beli selagi rasa mampu makan..tp skang dh lain..duk umah sewa..masing2 dh keje..ada yg shift malam..ada yg tak menentu masa keje..kadang2 je nmpk batang hidung housemate..berbuka sorg2 ngadap dinding..sahur plak ubah membelakangkan dinding

tiap tahun mesti ada satu menu feveret aku..kalo tahun lepas "Kuey Teow Kona Mai" ngan "Air Naga Abg Gaban" kat bazaar putrajaya...tahun nih lak aku duk layan "Murtabak Pakcik Kopiah"..almost tiap hari aku beratur beli murtabak kat kedai tu..biarpun hujan ribut..asalkn pakcik tu tak tutup kedai..ada laa muka aku beratur situ..kuah dal dia best n murtabak dia pun sedap :p sebelah kedai pakcik tu lak kedai "Puchong Soya" yang memang selalu aku beli walaupun bukan bulan Ramadhan..tak pun gi kedai "Tebu Pekat Manis" beli air tebu terbaik dan tak mahal mcm yg lain..yg lain harap harga je mahal..tp rasa tak best mana pun

"Murtabak Pakcik Kopiah"

bila cakap pasal sahur lak..yg nih unik sket..aku kalo tak layan mushroom soup ngan roti..aku wat cekodok a.k.a jemput2 bawang je kat umah..kalo malas sgt baru aku gi "kedai mak" makan bihun ke, kuey teow ke..nasi takde dlm menu Ramadhan aku dan alhamdulillah lepas 15 hari puasa nih..ada laa 3 kali mkn nasi..tuh pun terbabas sbb gi majlis berbuka puasa..dia letak nasi je..so nak tanak makan laa apa yg ada..tp tak byk..lebih byk meratah lauk yg dihidangkan je :D


cekodok a.k.a jemput2 homemade

korban sahur @ "Kedai Mak"

time terbabas mkn nasi @ KPT

raya?..blom pikir lg..duit pun ada takde je nih..nk beli baju raya tuh mmg tak laa..sebab baju lama elok lg..baru pakai 2-3 kali..kalo ada pun nak beli selipar utk gi jalan raya ngan songkok je kot..tuh pun rasa mlm raya laa baru beli..kuar gi Klebang ke nnt..dkt sket ngan umah atuk..btol laa kata org..makin dewasa nih makin tak amik port sgt pasal raya kn? :D

*p/s: nama2 kedai tu aku letak sendiri je :D

6 comments:

izzahmeor said...

setiap kali puasa, mesti izzah akan teringat wkt sahur n berbuka sama2 ngan fid, alvin, pakmat, chap, etc..
sangat xkan lupa wktu tuh..

trimas fid!!! :)

- F i D - said...

haha..kan?..dl happening je bila sahur n berbuka..skang?..alahai..sahur sorg2..silap2 tak sahur :p

izzahmeor said...

siap maen uno..teka-teki..etc..
siyes xkan lupa! :)

Hot girl said...

suka tengok pic rumah tu..
tenang je rase..;)

- F i D - said...

fatin ayuni: mmg nk komen sini ke?..hehemcm salah entry je :p

Hot girl said...

errr baru pasan..actually kt atas tu..ingat entry tu sekali..maap/...