13 Ramadhan; Tak Balik Melaka

13 Ramadhan..sahur kat bawah je..lepas amik makanan semua..aku teringatkan playing card tak beli lg..letak nasi kat meja..aku gerak laa ke keta..gi Roswell jap beli satu..then balik MMU sahur..lepas sahur start men kad..ntah apa nasib,mungkin sbb aku yg beli n aku yg shuffle kad tuh..suwey dia melekat lg kot..aku je asyik kalah time tuh..haih

then balik bilik lepas subuh..tido..bgn dh tghr..hati nih rasa nak balik Melaka..tp sbb kan financial tak berapa nak stabil kan..aku simpan je laa hasrat tuh..then Mamu tanya aku.."kak Rin ajak buka kat Alamanda,join?"..aku pun terus on je..lama gak tak lepak ngan diorg..so aku bgtau laa Alvin yg aku berbuka kat luar dgn geng2 PLM

lepas siap2 mandi semua..kol 6 aku turun dr bilik..Naufal,kak Rin,Ayunk dh tunggu kat bawah..then Mamu msg suh gerak dulu..dia ngan Zaim gerak kemudian..so naik keta naufal..kitorg pun gi laa Alamanda..rupanya diorg dh booking meja kat Johnny's(steambot)..aku pun tak pernah masuk kedai tuh..perut melayu laa katakan..nak cari nasi je..so lepas duduk2,amik order..time tuh br kol 6.45 kot..bila smpi je apa yg diorder..start laa sesi merendam bahan2 dlm sup yg sedang mendidih
juadah berbuka kat Johnny's Alamanda

org azan kitorg pun start makan..Zaim tanpa baca doa buka puasa..terus je baca doa makan..haha..agak laa kalo lapar pun..berlaku laa sesi menangguk di sup yg keruh..cari apa yg dh dilebur dlm periuk td..Alhamdulillah kenyang rasa mkn mcm tuh..tp tak puas sbnrnya sbb tak dpt nasi..then lepas makan ada laa sket sesi bergambar..pastuh Mamu ngan Zaim nak balik tgk Man Utd lawan Liverpool(Man Utd kalah 1-2 kepada Liverpool)..yg lain kata nak karok..so ikut je laa

tak mengendahkan abg johnny's yg tolong amik gambar

abes karok kitorg gerak balik MMU..letih dan ngantuk nyer pasal..aku terus lelap kat katil atas katil Azad(katil double decker)..thanx kak Rin sbb belanja karok..mmg nak tunggu time je nak lepaskan tekanan tuh..hehe..insyaAllah ada masa kita lepak lg

No comments: