Dugaan Ramadhan

erm..akhirnya aku post gak pasal nih..br seminggu puasa aku dh hadap byk problem sbnrnya..tp aku sorok dr member2..wat cam tader apa..tp bila jd perkara ketiga hari nih..aku jd bengang..and nak luahkan semuanya..bukan nak mintak simpati..tp just nak berkongsi cerita je

fes sekali aku diuji dgn masalah kewangan..hari nih br 8 Sept tp duit aku utk bulan nih dh abes.. sebabnya?..masa abah masukkan duit on 25 Ogos, aku dah bayar duit etiqa,bil tepon sket,balik Melaka(minyak + tol)..then balik semula ke Cyber(minyak)..bulan2 aku dpt takde laa byk sgt.. sekarang pada tarikh 8 Sept bersamaan 8 Ramadhan..dlm akaun aku just ada RM10.82, dlm poket ada RM0.50 dan dalam dashboard keta ada RM0.40..dan aku ada 17 hari lagi menjelang 25 Sept utk tunggu abah masukkan balik duit..haih

yg keduanya plak..aku diuji ngan demam,selsema,batuk di minggu awal puasa nih..sehinggakan hari sabtu hari tuh..aku just larat berbuka milo je..lepas tuh selubung balik..tp alhamdulillah,demam dah kurang,batuk dh tader..yg tinggal skang just selsema je..harap2 leh laa baik dgn segera

dan yg ketiga..yg br je jadi pagi td masa aku nak gi lab..keta SLK kesayangan aku tuh..yg ada parking kat sebelah parking fellow hb2 tuh..takleh nak start..kalo kata bateri kong..at least ada laa gak bunyi sket.."ktak ktak"..tp takleh start..tuh aku paham..nih haram takde bunyi apa..senyap abes ..haih laa keta..apasal time2 nih jugak ko nak meragam..dh laa aku tgh tak sihat,tgh kering lg tuh..huhu..pasnih nak duk bilik diam2..tanak gi mana2..ko jaga ko keta..kalo ptg nih ko tanak start jugak..mmg aku tukar ko dgn Viva..tinggal laa ko duk kat garaj tuh nnt.. keh keh keh (gelak jahat)

moga aku dapat bersabar nak hadap semua nih..huhu

No comments: