18 Ramadhan; Momok

korang tau apa tuh momok?..masa kecik2 mesti mak pernah takutkan.."haa..pegi laa dapur sorg2..ada momok"..dalam masyarakat Melayu..momok adalah sinonim dengan hantu atau jembalang atau lembaga atau entiti paranormal(bak kata Seekers)..di kalangan kanak2..momok adalah benda yang ditakuti..takut kena sorok dgn momok kalo main waktu Maghrib..haha..tp momok juga adalah satu gelaran yang diberikan kepada orang yang kalah dalam permainan Cho Tai Ti(pakau)

tuh intro je..nih baru cerita sebenar..pagi td gi laa sahur kat Seri Kembangan..hari nih aku lapar yang amat..so sampai Port Aroma aku order nasi putih,telur bungkus dan ayam masak pedas(yang masak ayam tuh tukang masak kat kedai)..kad ada bawak..tp bila nak men je makanan smpi..so makan laa dulu kan..bak kata pepatah..rezeki jgn ditolak..nnt jatuh ke lantai

selesai makan ingat nak men kad..tp tgh syok plak tgk match Man Utd vs Villareal (UEFA Champions League)..smpi laa game abes..gerak balik ke MMU..smpi bilik mcm tanak tido lg..so ajak Chap,Azad ngan Alvin men kad..syarat saper kalah 5 kali dpt laa title momok..setelah beberapa round..berikut adalah keputusan perlawanan: Alvin - 5 kali kalah,Azad - 3 kali kalah, Chap - 1 kali kalah dan aku - tak kalah..haha..maka Alvin pun dgn berbesar hati menerima gelaran momok tersebut

then lepak2 plak men gitar..layan beberapa lagu ngan Alvin..Chap dah naik katil..Azad men Need for Speed Underground 2..pastuh Alvin ajak Azad race LAN..tgk laa diorg race..aku plak ajak Azad men..aku kalah laa men drift..Alvin bagi satu statement.."kalo mcm nih..aku pun boleh kalahkan Fid"..so aku mintak izin ngan Azad nak guna laptop dia..nak race laa ngan Alvin..berikut adalah keputusan perlumbaan: Drift - Alvin KALAH, Street X - Alvin KALAH, Underground League - Alvin KALAH, Circuit - Alvin KALAH..hahaha..ayat dia lepas tuh.."biasa laa..yg tua bagi yang muda menang..bagi peluang"..TERIMA KASIH Alvin sbb "bagi" peluang setiap kali race..hahaha

mmg hari nih hari kekalahan Alvin kot..hahaha

No comments: